+ 97699007400
Toggle navigation
УГИЙНБИЧИГ.МОН
Угийн бичиг
Ураг
Хүүхэд
Сургаал, ёс заншил
Бичиг баримт
Ugiinbichig v2.0
НЭВТРҮҮЛЭГ
Ярилцлага, нийтлэл
Хүмүүжлийн сөрөг нөлөөллөөс сэргийлэх нь
Хүүхэд - Айл гэрийн амин эрдэнэ
Хүүхэд гэж хэн бэ?
Хүүхдийн хувийн онцлог
Хүүхдийн ааш араншин (темперамент)
Монголчуудын үр хүүхдээ хүмүүжүүлдэг арван зарчим
Хүүхдээ хүмүүжүүлэх үp дүнтэй арван арга
Онцгой анхааралд байх хүүхэд
Бага насны хүүхдийн хөгжлийн стандарт
Хүүхдээс сурах таван үнэт зүйл
Хүүхэд амьдралаас бүхнийг сурдаг
Хүүхдээ хүмүүжүүлэх үндсэн арга
Сайныг санаж хүмүүжүүлэхүй
Эцэг эхийн “багшлах” эрдэм
Хүн бүрийн боловсрол, гэгээрэлд хүрэх найман шат
Хүүхдээ харилцааны урлагт сургахуй
Хүүхэдтэй зөөлөн харилцахуй
Хүүхдийг хүмүүжүүлэх уламжлалт арга
Хүүхдийн оролцоог дэмжихүй
Хүүхдийг зэмлэх арга барил
Хүүхдийг хүмүүжүүлэхэд хэрэггүй арван муу арга
Гэртээ гэмт хэрэгтэн бэлтгэх арван “зөвлөмж”
Эцэг эхийн хуурамч нэр хүнд
Хүүхдийн сэтгэлд ус цацдаг гашуун үгс
Хүүхэд - Айл гэрийн амин эрдэнэ
Хүүхэд гэж хэн бэ?
Хүүхдийн хувийн онцлог
Хүүхдийн ааш араншин (темперамент)
Монголчуудын үр хүүхдээ хүмүүжүүлдэг арван зарчим
Хүүхдээ хүмүүжүүлэх үp дүнтэй арван арга
Онцгой анхааралд байх хүүхэд
Бага насны хүүхдийн хөгжлийн стандарт
Хүүхдээс сурах таван үнэт зүйл
Хүүхэд амьдралаас бүхнийг сурдаг
Хүүхдээ хүмүүжүүлэх үндсэн арга
Сайныг санаж хүмүүжүүлэхүй
Эцэг эхийн “багшлах” эрдэм
Хүн бүрийн боловсрол, гэгээрэлд хүрэх найман шат
Хүүхдээ харилцааны урлагт сургахуй
Хүүхэдтэй зөөлөн харилцахуй
Хүүхдийг хүмүүжүүлэх уламжлалт арга
Хүүхдийн оролцоог дэмжихүй
Хүүхдийг зэмлэх арга барил
Хүмүүжлийн сөрөг нөлөөллөөс сэргийлэх нь
Хүүхдийг хүмүүжүүлэхэд хэрэггүй арван муу арга
Гэртээ гэмт хэрэгтэн бэлтгэх арван “зөвлөмж”
Эцэг эхийн хуурамч нэр хүнд
Хүүхдийн сэтгэлд ус цацдаг гашуун үгс
Эх сурвалж:
Монгол Улсын гавьяат багш Яргай овогт Цамбын Түвшинтөгсийн
"ГЭР-ТӨР" ОРШИЖ, "БИ-гийн ТӨР"-ийг засахуй номноос
Хүүхэд - Айл гэрийн амин эрдэнэ
Хүмүүжлийн сөрөг нөлөөллөөс сэргийлэх нь
• Ойлгохгүй, мэдэхгүй, чадахгүй нь хүүхдийн буруу биш
• Хүүхдийн алдааг зөвшөөрөх ба уучлах
• Сул талыг нь олонд дэлгэн, “муугаар цоллох” –оос болгоомжлох
• Анхны бурууг “үл анзаарах” ба тэвчин өнгөрүүлэх
• Дутагдлыг нь олон сануулах, “хар дэвтэр хөтлөх” –өөс сэргийлэх
• Төгс төгөлдөр хийхийг шаардахгүй
• Үргэлж хөмсөг зангидахгүй, заналхийлэхгүй
• Бүтэхгүй, хүчрэхгүй зүйлийг амлуулахгүй
• Хүүхдийн дэргэд хэрэлдэхгүй, худал хэлэхгүй, буруу зүйлд гэрч татахгүй
• Амьдралын сүүдэртэй тaл, золгүй явдлыг олон давтан сануулахгүй
• Хүүхдийн хийснээс алдаа буюу буруу болсныг биш зөвийг хамгийн түрүүнд олж харах
• Албадлага шаардлагагүйгээр сайн дураар хийснийг нь тэр дор нь үнэлэх
• Хүүхдийн элдэв зүйл ( мангас, эмч, цагдаа.... г.м ) ээр, мөн зодох, шийтгэхээр айлгахгүй
• Хүүхдийн саналыг харгалзахгүйгээр насанд хүрэгчид бодсоноо тушаан хүлээлгэхгүй
• Хүүхэд өөрийгөө өмөөрөх, сэтгэгдлээ хэлэх боломжийг аль болохоор нээлттэй байлгах
• Олон дахин үглэхийг цээрлэх
• Хараан зүхэх, доромжлон гутаах, уурлан зодохоос сэргийлэх
• Зөрчил маргааныг “шүүн таслах” журмаар биш ойлголцол, зөвшилцөлөөр шийдэх
• Хүүхдийн хамгийн дотно хүн ( эцэг эх, ах эгч, найз нөхөр г.м) ийг үндэслэлгүй муучлах, нэр хавсруулан гутаахаас болгоомжлох
• Бусдыг ховлох, муулах, нууцыг нь задруулах оролдлогыг дэмжихгүй байx
• Уурласан ба сэтгэл таагүй үедээ хүүхдийг зэмлэх, шийтгэхээс сэргийлэх
• Насанд хүрэгчид нь буруугаа шударгаар хүлээж, хүүхдээс уучлал гуйдаг зоригтой байх